Deprecated: PHP Startup: Non-string needles will be interpreted as strings in the future. Use an explicit chr() call to preserve the current behavior in /core/classes/bootstrap/Initializer.php on line 78
Usuwanie zębów Świnoujście
Baka Clinic

USUWANIE ZĘBÓW - CHIRURGIA

Chirurgiczne usuwanie zębów w gabinecie stomatologicznych to zabieg wykonywany tylko wtedy, gdy wszystkie inne metody leczenia pozostały nieskuteczne. W Baka Clinic staramy się, aby każdy pacjent podczas leczenia miał zapewniony maksymalny komfort i bezpieczeństwo, a także zmniejszone do minimum odczuwanie bólu.

Kiedy wykonujemy chirurgiczne usuwanie zęba?

Ekstrakcja zęba jest konieczna jedynie wtedy, kiedy istnieje ryzyko, że ząb może przyczynić się do pogorszenia stanu zdrowia jamy ustnej pacjenta lub całego narządu żucia. Dotyczy to najczęściej zbyt ciasnego ułożenia zębów lub wychodzenia ósemek, które mogą powodować rozpychanie sąsiednich struktur. Poza tym wyróżnia się także przypadki, gdy jakikolwiek inny ząb, pomimo że się wykształcił, to nie rozwinął swojej prawidłowej lokalizacji w szczęce.

Oprócz tego chirurgiczne usuwanie zębów stosujemy gdy na skutek uszkodzenia mechanicznego lub procesu chorobowego ząb został pozbawiony korony — w takim przypadku jedyną pozostałą strukturą jest korzeń, który należy usunąć. Ponadto jeżeli korzeń ma nieprawidłową strukturę i ułożenie bierzemy pod uwagę ekstrakcję zęba. Zależy nam jednak na tym, aby nasi pacjenci w Baka Clinic mieli świadomość, że najpierw zrobimy wszystko, co jest możliwe, aby uratować naturalne zęby.

Zabieg usuwania zęba

Do chirurgicznego usuwania zęba lekarz odpowiednio przygotowuje pacjenta, wykorzystując do tego znieczulenie miejscowe. W trakcie zabiegu dochodzi do przecięcia dziąsła, po czym dentysta precyzyjnie oddziela ząb od sąsiednich struktur, aby mógł go następnie ostrożnie wyjąć specjalnymi narzędziami. Po wyjęciu zęba lekarz zszywa powierzchnię dziąsła, aby uniemożliwić rozwój jakiekolwiek infekcji i zagwarantować sprawne gojenie się tkanki.

Warto zdawać sobie sprawę, że chirurgiczne usuwanie zęba tak naprawdę nie boli. Użyte do zabiegu znieczulenie jest bardzo skuteczne, a po ekstrakcji rekomendujemy stosowanie zimnych okładów i doraźnych środków przeciwbólowych, aby ułatwić przetrwanie początkowego procesu gojenia.

Polecane zabiegi

Niezbędne