Deprecated: PHP Startup: Non-string needles will be interpreted as strings in the future. Use an explicit chr() call to preserve the current behavior in /core/classes/bootstrap/Initializer.php on line 78
Stomatologia, Medycyna Estetyczna Świnoujście - Baka Clinic
Baka Clinic

DIAGNOSTYKA I LECZENIE ZABURZEу SSŻ

SSŻ, czyli inaczej staw skroniowo — żuchwowy jest strukturą, w której występuje krążek stawowy między żuchwą a czaszką. Jego konstrukcja odpowiada za sprawne funkcjonowanie mięśni, więzadeł i innych stawów w obrębie twarzy odpowiedzialnych za mowę, żucie oraz wiele innych czynności.

W przypadku dysfunkcji stawu skroniowo — żuchwowego obserwuje się u pacjentów głównie objawy bólowe występujące w tej samej lokalizacji. Aby poprawnie zdiagnozować SSŻ, należy zagwarantować sobie jak największą jakość usług — właśnie dlatego w Baka Clinic oferujemy kompleksowe zabiegi, współpracując ze specjalistami w swoim fachu.

Przyczyny zaburzeń SSŻ

Do powstania dysfunkcji przyczynia się przede wszystkim aktualny tryb życia, który często nasycony jest stresem, szybkim spożywaniem posiłków, a do tego wyróżnia się wielogodzinną pracą siedzącą. Dodatkowo pacjenci czasami ignorują ubytki lub braki zębowe do czasu, aż te nie staną się zbyt bolesne lub dyskomfortowe. Warto zdawać sobie sprawę, że nieleczone zaburzenia ssż mogą prowadzić do pogłębiania się wady zgryzu, a także dalszych objawów związanych z bólem głowy, a nawet szyi.

Do charakterystycznych objawów dysfunkcji stawu skroniowo — żuchwowego zalicza się także trzaski występujące podczas otwierania jamy ustnej, a także postępujące ograniczenie ruchomości narządu żucia.

Leczenie zaburzeń stawu skroniowo-żuchwowego

W Świnoujściu przeprowadzamy dokładną diagnostykę ssż, która pozwala nam określić, z ilu etapów będzie się składać przyszłe leczenie. Bardzo ważnym elementem jest leczenie rehabilitacyjne, które odpowiada za większość sukcesu. Dodatkowo możemy wprowadzić rozwiązania z zakresu ortodoncji, protetyki lub implantów.

Dodatkowo w celu złagodzenia objawów bólowych rekomendujemy stosowanie szyn relaksacyjnych i terapeutycznych, które pomagają rozluźnić spięte mięśnie twarzy oraz chronią uzębienie u pacjentów borykających się z bruksizmem. Nasza klinika w Świnoujściu zajmuje się przygotowaniem do wytworzenia indywidualnej szyny — obejmuje to przede wszystkim analizę zdjęcia bocznego czaszki i szyjnego odcinka kręgosłupa, a następnie zaprojektowanie w systemie komputerowym szyny rehabilitacyjnej.

Zaawansowana technologia pozwala niemal natychmiast dostarczyć projekt do pracowni i wykonać szynę w kilkadziesiąt minut — zamiast czekania całych tygodni.

Polecane zabiegi

Niezbędne